گلدان پلاستیکی در اهواز که موجب افزایش رشد گیاهان می شود

گلدان پلاستیکی در اهواز  گیاهی اغلب یک بار استفاده می شوند برای آوردن گیاهان از دانه یا انتقال آنها به خانه از مغازه ها  و سپس دور انداخته می شوند. در حالی که این گلدان ها بسیار راحت هستند، چنین اقلام یکبار مصرف به طور قابل توجهی به آلودگی پلاستیکی کمک می کنند. با این حال، می توان گلدان های گیاهی زیست تخریب پذیر تولید شده از مواد زیستی را خریداری کرد

در سال‌های اخیر، آلودگی پلاستیکی به عنوان یک موضوع مهم زیست‌محیطی به سرفصل اخبار تبدیل شده است. در حالی که باغبانی یک فعالیت در فضای باز است که شامل مواد ارگانیک و محصولات طبیعی است، حقیقت ناراحت کننده این است که باغبان ها از پلاستیک زیادی استفاده می کنند.

گلدان

در شروع سریال 2018 برنامه بی بی سی Gardeners World ، مونتی دان مجری این موضوع را تایید کرد. او در مورد باغ شخصی خود که در این نمایش استفاده می‌شود، گفت: یکی از چیزهایی که در زمستان امسال من را به باغ نگاه می‌کند بسیار وحشتناک کرده است، مقدار پلاستیکی است که در اینجا استفاده می‌کنیم، گلدان‌های پلاستیکی داریم. ما سینی های پلاستیکی بذر داریم، تقریباً هر چیزی که می خرم در پلاستیک پیچیده شده است.

گلدان ها یکی از رایج ترین پلاستیک های موجود در باغ هستند. تنها در بریتانیا، تخمین زده می شود که سالانه حدود 500 میلیون گلدان پلاستیکی گیاهی استفاده می شود. و یک نظرسنجی توسط مجله مصرف کننده Who؟ نشان داد که باغبان انگلیسی متوسط ​​39 گلدان پلاستیکی گیاهی دارد که آلونک، گلخانه یا گاراژ خود را به هم ریخته است.

البته می‌توانید از گلدان‌ها مراقبت کنید، بیش از یک بار از آن‌ها استفاده کنید و در نهایت با بازیافت آن‌ها را کنار بگذارید. اما متأسفانه، آنقدرها هم ساده نیست. بازیافت آنها اغلب آسان نیست و در سراسر جهان کمتر از 10 درصد زباله های پلاستیکی بازیافت می شوند.

با این حال، خرید گلدان های زیستی امکان پذیر است . اینها از مواد زیستی فیبری مانند خمیر چوب، پوسته برنج و کود گاوی ساخته می شوند که به شکل گلدان گیاه فشرده می شوند. اکثر آنها زیست تخریب پذیر هستند و می توان آنها را با گیاه کاشت، یا پس از اتمام کار در کمپوست انداخت . برخی از آنها – مانند آنهایی که از پوسته برنج ساخته شده اند – سفت هستند و حتی می توانند چندین بار در طی چند سال استفاده شوند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.