تاثیر عدس در رژیم غذایی

عدس یک غذای گیاهی با مواد مغذی است که با مشخصات غذایی USDA MyPlate مطابقت دارد تا هم یک گیاه و هم پروتئین باشد آنها مقرون به صرفه هستند و در قفسه پایدار هستند، و آنها را برای هر شربت خانه ای ضروری می کند.

تغذیه خوب یک استراتژی مهم برای مبارزه با علل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است که بیماری قلبی، سرطان، سکته مغزی و دیابت است.

این شرایط مزمن که می تواند منجر به مرگ شود، مستقیماً با نحوه غذا خوردن ما مرتبط است رژیم غذایی در چندین بیماری دیگر نیز دخیل است.

همانطور که یک رژیم غذایی نامناسب می تواند منجر به عواقب منفی برای سلامتی شود، انتخاب مواد غذایی خوب برای پیشگیری از بیماری های مرتبط با رژیم غذایی اساسی است.

یکی از راه های تغذیه سالم، گنجاندن منظم عدس در رژیم غذایی است از این رو عدس مشخصات غذایی منحصر به فردی دارد.

به عنوان بخشی از راهنمای تغذیه سالم MyPlate، وزارت کشاورزی ایالات متحده توصیه می کند که هر روز غذاهای متنوعی از پنج گروه غذایی زیر بخورید: میوه ها، سبزیجات، غلات، پروتئین ها و لبنیات.

تاثیر حبوبات در رژیم غذایی می تواند در رژیم غذایی تاثیر به سزایی داشته باشد از این رو قیمت حبوبات بسته بندی دلپذیر برای سبد غذایی اهمیت می یابد.

عدس (مانند سایر حبوبات، از جمله لوبیا و نخود) منحصر به فرد است، زیرا به هر دو گروه غذایی سبزیجات و پروتئین MyPlate تعلق دارد.

این طراحی دوگانه عدس را واقعاً خاص می کند و منعکس کننده اجزای عالی برای ارتقای سلامتی است که آنها را به یک غذای مغذی تبدیل می کند.

غذاها و نوشیدنی های غنی از مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی لازم را فراهم می کنند، در حالی که قندهای اضافه شده، چربی اشباع و سدیم کمی دارند مانند سایر غذاهای گروه سبزیجات، عدس نیز منبع عالی فیبر غذایی است.

فیبر یک ماده گیاهی است که به رژیم غذایی حجم می دهد، احساس سیری را ایجاد می کند و به کنترل وزن و هضم سالم کمک می کند از این رو قیمت عدس ریز گلستان  در رژیم غذایی نقش موثری دارد.

دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها 28 تا 34 گرم فیبر روزانه برای مردان و 22 تا 28 گرم برای زنان توصیه می کند با این حال، بیش از 97 درصد از مردان و 90 درصد از زنان این توصیه های فیبر را رعایت نمی کنند.
طبق دستورالعمل‌های غذایی، این مصرف ناکافی فیبر را به یک “جزئی رژیمی نگرانی برای سلامت عمومی” تبدیل می‌کند، زیرا مصرف کم فیبر با مشکلات سلامتی مرتبط است.
 عدس پخته شده با هشت گرم فیبر در هر وعده نصف فنجان، می تواند بخش قابل توجهی از فیبر توصیه شده روزانه را به همراه داشته باشد و در عین حال فوایدی را که یک رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند ارائه دهد، ارائه دهد.
  • منابع:
    1. Lentils: A nutrient-dense food to enjoy often
  • تبلیغات:
    1. تیشرت پسرانه مناسب
    2. بازیکن معروف استقلال در مصاحبه ای بالاخره به گناهانش اعتراف کرد!
    3. با لباس می توانید تمام نرده ها را ضد زنگ کنید
    4. پنیر سمی که جان مردم اهواز را گرفت