سرکه سیب تهیه‌ شده با روش AP

برای ارزیابی فعالیت ضد باکتریایی نمونه‌های سرکه تولید شده توسط ارقام مختلف سیب و با روش‌های مختلف تولید، از آزمون انتشار دیسک بر روی پنج سویه از پاتوژن‌های مورد مطالعه استفاده کردیم.
نتایج به‌دست‌آمده سرکه سیب پروبیوتیک از اندازه‌گیری قطر ناحیه مهار (DIZ) در جدول 2 خلاصه شده است.
به طور کلی، همه سویه‌ها به نمونه‌های سرکه (AV) مورد استفاده در مطالعه ما حساس بودند.
مقادیر DIZ برای همه نمونه‌های سرکه سیب از 0.58 ± 6.30 تا 2.52 ± 32.70 میلی‌متر متغیر بود و مقادیر DIZ بالایی در برابر P. aeruginosa در مقایسه با سویه‌های دیگر ثبت شد (05/0 > P). V1، V6 و V9 نمونه‌هایی بودند که بیشترین فعالیت ضد باکتریایی را در برابر تقریباً همه سویه‌های پاتوژن مورد مطالعه داشتند.
سرکه تهیه‌شده با روش AP نشان‌دهنده نتایج قابل‌توجهی در مورد واریته RD بر روی همه میکروب‌های بیماری‌زای مورد مطالعه است، در حالی که روش AJ نتایج مثبت بالایی برای GD در برابر استافیلوکوکوس اورئوس و E.coli به دست آورد (ATB: 57) و E. coli (ATB: 97)، با DIZ به ترتیب 1.15 ± 20.70، 1.00 ± 20.70 و 0.58 ± 17.30 میلی متر.
این نتایج همچنین در بررسی، با DIZ استافیلوکوکوس اورئوس و E. coli به ترتیب 28 و 23.5 میلی متر مشاهده شد و با توجه به نتایج یافت شده برای سرکه سنتی در، 5 و 8 میلی متر، به ترتیب.
نتایج به‌دست‌آمده سرکه سیب کاشان نشان‌دهنده تفاوت معنی‌دار بین رقم GD با واریته‌های RD و Gala است.
گزارش شده است که اسید استیک کشنده ترین اسید برای اشریشیا کلی است به دلیل ظرفیت آن برای عبور از غشای سلولی میکروارگانیسم ها و منجر به مرگ سلولی باکتریایی می شود.
اکثر سرکه‌های میوه‌ای سرکه سیب که فقط 1/0 درصد اسید استیک دارند، می‌توانند به طور موثری از رشد پاتوژن‌های موجود در مواد غذایی در شرایط آزمایشگاهی جلوگیری کنند.
از جمله اشریشیا کلی، استافیلوکوکوس اورئوس، سودوموناس آئروژینوزا، کلبسیلا پنومونیه و دیگران.
به طور کلی می توان سرکه سیب طبیعی از تکنیک های ساخت AP و AJ برای تهیه سرکه از گونه های RD و GD با فعالیت ضد باکتری بالا استفاده کرد.
  • منابع:
    1. The Impact of Apple Variety and the Production Methods on the Antibacterial Activity of Vinegar Samples
  • تبلیغات: 
    1. با کنسرو به جزیره مالدیو سفر کنید.
    2. کشمشی که باعث خشک شدن دریاچه ارومیه شد!
    3. کشف ماهی هایی که در کویر زنده می مانند!
    4. برای اولین بار توانسته اند قلب قورباغه را به میگو پیوند دهند!

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.